Het is weer tijd voor de jaarlijstjes. En wij doen mee, in de vorm van navelstaren.
Dit jaar iets uitgebreider in vergelijking met 2009. Naast de gebruikelijke cijfers van de best gelezen artikelen en de meest productieve bloggers nu ook een overzicht van de meest actieve members.
Helaas nog geen cijfers van Facebook Likes en Tweets. Het komend jaar zullen we meer inzetten op Facebook. Het vergaren van cijfers over Twitter is nu nog moeilijk te automatiseren.
Algemene cijfers:
Actieve bloggers in 2010: 129 (2009: 138).
Totaal aantal berichten in 2010: 1.126 (2009: 1.368).
Totaal aantal reacties in 2010: 2.646 (2009: 3.389).
Lidmaatschap
In 2009 was het alleen mogelijk om te reageren als je lid was van Molblog. We hebben daar veel kritiek op gehad. In het voorjaar van 2010 hebben we daarom het lidmaatschap optioneel gemaakt.
Het is verrassend dat sindsdien toch zo'n 1.500 nieuwe leden zijn bijgekomen. Het totaal is nu bijna 3.500 leden.
Ik heb een poging gedaan om een top-10 van de ratingoptie te maken. Helaas wordt deze optie weinig gebruikt en zijn de verschillen te klein.
De komende tijd zal ik daarom proberen deze optie op een andere plek en in een andere vorm bij de berichten te plaatsen.
Dat geldt ook voor de sharing opties.
Het meest bezochte artikel is wederom Online shoppen bij H&M. Geschreven in 2006 door Marloes Wardenier haalt in 2010 maar liefst 120.000 pageviews.
Ook nog steeds in de hoogste regionen is Gratis bellen via de PC.
Beide zijn blijkbaar onderwerpen die nog steeds actueel zijn.
Top-10 meest gelezen berichten
Deze lijst is gebaseerd op cijfers van Google Analytics.
Top-10 reacties per bericht
Top-10 aantal berichten per blogger
Top-10 Gemiddeld aantal reacties per blogger (met minimaal 10 postings in 2010)
Top-20 aantal reacties per lid
Bekijk hier het complete overzicht van alle actieve leden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!