Mobiel internet: traag, onbetrouwbaar, lastig en duur

Een op de vijf bezitters in de VS van een mobiele telefoon mét internettoegang, haakt al na enkele pogingen definitief af. Ze gebruiken het toestel dan alleen nog om gewoon te bellen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Boston Consulting Group (BCG) meldt in zijn rapport Mobile Commerce: Winning The On-Air Consumer dat de huidige gebruikers van mobiele internetdiensten het aanbod te zeer vergelijken met internet op de pc. Consumenten raken daardoor gefrustreerd. De telefoontoetsen zijn niet geschikt voor het invoeren van teksten, de kosten zijn te hoog, het medium is traag, de service onbetrouwbaar en het is ook lastig navigeren.

Toch zijn de verwachtingen onverminderd hoog: BCG meent dat in 2003 mobiel internet dezelfde positie zal innemen als het vaste internet in ’98, in termen van transactiewaarde. In het b-to-b-segment zal de omzet van 10 miljard dollar nu naar 100 miljard dollar in 2003 groeien. De helft van deze omzet is voor de operators.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie