"Mobile, although still small in terms of dollar allocation, continues to outpace other mediums in terms of growth, growing 58.0% in 2012, which is a revisedestimate from the original projection of 49%."
bron AdAge By: Alexandra Bruell Published: December 02, 2012
We kijken en terecht met z’n allen eerst in dit geval de mobiele kat uit de boom. En als de hele internationale marketing, advertising en media wereld er bijna elke dag over publiceert gaan we eens nadenken over de inzet van zo’n exploderende nieuwe media toepassing. Dat zo’n platform (want dat is ‘t letterlijk) campagnes lanceert met statistieken die echt bijna ongelooflijk zijn maakt van mobiele gepersonaliseerde commercials/
campagnes misschien wel een belangrijker onderdeel van je huidige middelenmix dan je ooit had gedacht.
Dus als je gebruik maakt van mobiel heb je een podium tot je beschikking wat bij 60% van Nederland in de zak zit. Betekend overigens als adverteerder niet dat je direct alle smartphone bezitters in jou zak hebt zitten. Daar heb je natuurlijk relevante verrassende concepten, slimme technische producties, een goede database (06 of mail) en natuurlijk goede interactie tussen opdrachtgever en makers van zulke campagnes voor nodig.
Dus wat is smart? Mobiel of niet?
T'is in ieder geval tijd om mobiel te omarmen als een investering voor je marketing middelenmix want voor je het weet is het 2014 en heb je de mobiele boot gemist. Dat zou weer zonde zijn van een medium wat al bij meer dan 10.000 000 Nederlanders in de zak zit en gem 4 uur per dag wordt geraadpleegd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!