Het Hilversumse digitale productiebedrijf opent een nieuw internationaal kantoor in Mexico. MediaMonks werkt vaker samen met Mexicaanse merken en bureaus als Aeroméxico, Leo Burnett, Ogilvy, Publicis, Visa en het toerismebureau Visit Mexico. Daarom was een uitbreiding in Mexico-Stad een logische vervolgstap, zegt oprichter Victor Knaap. 'De vraag naar high-end geïntegreerd productiewerk groeit in die regio.'
Latijns-Amerika als groeimarkt voor digital
Het internationale kantoor wordt geleid door Marcelo Planchart en Alexander van Rijn. Planchart: 'Wat betreft omzet is Latijns-Amerika de snelst groeiende markt in digital advertising.' Hij verwijst naar een recent onderzoek van Magna.
Derde kantoor in Latijns-Amerika
Het kantoor in Mexico-Stad is niet de eerste Latijns-Amerikaanse vestiging, MediaMonks had al twee kantoren in Argentinië en Brazilië. Met de opening van het kantoor in Mexico heeft MediaMonks in totaal 200 werknemers in Latijns-Amerika. Wereldwijd heeft het bedrijf 650 medewerkers, verdeeld over kantoren in Amsterdam, Londen, Stockholm, Dubai, Los Angeles, Buenos Aires, Mexico Stad, São Paulo, Singapore en Shanghai.
Onder de radar aan het werk
Knaap is blij dat hij het nieuws kan delen. 'MediaMonks Mexico werkt al een paar maanden onder de radar aan hele mooie producties, van tv-reclames tot apps en digitale platformen. We zetten onze productiecapaciteiten in voor de lokale markt en werken samen met internationale klanten om campagnes in de rest van de Latijns-Amerika te verspreiden.'
Zo maakte het bedrijf een nieuwe app voor vliegmaatschappij Aeroméxico en een grote campagne voor het toerismebureau Visit Mexico (inclusief een interactieve film, een mobile-first platform en tv-reclames voor vijf verschillende markten). Samen met Leo Burnett maakte MediaMonks onderstaande muziekvideo voor Corona (10 miljoen views op Google en Facebook).
In de video hieronder zie je fragmenten van recent werk.