De prijzen worden volgens Mediamarkt dagelijks geautomatiseerd aangepast op basis van een vergelijking met de 25 grootste concurrenten. Digitale prijskaarten zijn in onder meer Frankrijk al langer in gebruik, onder meer bij supermarkten.
Digitale prijskaarten maken het voor Media Marktmogelijk om direct te reageren op prijsveranderingen en aanpassingen te doen in de winkels en de webshop. Volgens Barry van Ruiven, directeur Media Markt Nederland is de digitale prijskaart een van de belangrijkste vernieuwingen om waar te maken dat de keten staat voor lage prijzen en gemak. ‘Daarmee kunnen wij klanten de zekerheid geven dat we elke dag de juiste prijs hebben. En het biedt extra gemak. De tijd dat klanten zelf prijzen moeten vergelijken, is wat ons betreft namelijk echt wel voorbij! Die taak nemen wij voor onze rekening.’
‘Wij geloven dat winkels een goede toekomst hebben, in samenspel met andere kanalen zoals online en mobiel. En dat winkels en winkelgebieden ook een hele belangrijke maatschappelijke en sociale functie hebben. Maar die toekomst is er alleen als we goed blijven luisteren naar klanten, samenwerken met andere bedrijven en durven investeren en vernieuwen’, aldus Van Ruiven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!