Marktaandelen publieken en commerciëlen stabiel

In week 30 zijn de marktaandelen van de publieke en commerciële zenders andermaal nauwelijks veranderd, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek, dat in opdracht van NOS, Ster en IP door bureau Intomart wordt uitgevoerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De publieke omroepen behaalden een gezamenlijk gemiddeld marktaandeel van 38 pct, de commerciële zenders behaalden 41 pct, een lichte daling ten opzichte van vorige week.

RTL4 blijft matig presteren met 13 pct marktaandeel. RTL5 leverde de afgelopen week ook een procentpunt in; het marktaandeel daalde van 6 naar 5 pct. De overblijvende HMG-zender, Veronica, daalde zelfs 2 pct, van 8 naar 6 pct. Ook SBS6 moest 1 pct inleveren; het marktaandeel daalde van 11 naar 10 pct. Net5 bleef stabiel op 4 pct marktaandeel. Fox8 behaalde opnieuw slechts 3 pct.

Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op maandag- en woensdagavond (18 pct), TV2 op dinsdagavond (22 pct) en Nederland 3 op zaterdagavond (15 pct).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie