Hij heeft bedacht dat geven aan anderen betekenis aan levens geeft. En dat het gros van de mensen dat ook zo ziet. En dat ook wil.
Als adverteerders nu eens zingevende campagnes maken, waarbij ze ook een doel steunen waar iedereen wat aan heeft. Merken kunnen consumenten helpen zinvol te leven door ze te helpen anderen te helpen. Zoiets.
Woerde: ‘Wereldwijd wordt er 450 miljard dollar aan advertising uitgegeven. Terwijl zes miljard al genoeg is malaria uit de wereld te helpen.’
Maar kun je dit van marketeers, merken en de advertising industrie verwachten, vragen, eisen? Mag je daarop rekenen?
Merken die goed doen, kunnen wel rekenen op meer sympathie van consumenten. Woerde: ‘Je kunt wereldwijd 64 procent meer verkopen op het moment dat je je met je merk richt op de altruïstistische behoefte.’
Als gewone branding zo’n laagje krijgt, dan kun je veel betekenen, is de boodschap. Je helpt jezelf, maar ook anderen.
Er zijn in de reacties naar aanleiding van het verhaal in Adformatie nr 21/22 grofweg twee groepen te onderscheiden: de mensen die het geweldig vinden en de mensen die alleen maar een bureaudirecteur zien die zich profileert met een blije boodschap, de Verenigde Naties en onderzoek van Columbia University.
Zijn enthousiasme is onmiskenbaar aanstekelijk, maar verdient hij navolging?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!