Hewlett-Packard startte in mei zijn "The Computer is Personal Again" campagne op tv, web en in print, met als doel de functie van de pc in het persoonlijke leven van de gebruiker te benadrukken. Daar is nu een alleraardigst interactief viral element aan toegevoegd; een commercial met jezelf in de hoofdrol.
Na het uploaden van een foto wordt gevraagd om jouw vijf voornaamste interesses en toepassingen. Gekozen kan worden uit onder andere gaming, foto's delen, muziek luisteren, reizen boeken, instant messaging of online shoppen. Afhankelijk van de keuze volgt er een HP commercial waarin je jezelf ziet als hoofdrolspeler in deze toepassingen (zie screenshot 'gaming'). Deze commercial kan vervolgens als video worden opgeslagen, gemaild of op een blog gepost.
De video's zijn al gesignaleerd in MTV's web-based show "Meet or Delete", een reality show waarin de deelnemers een nieuwe date, huisgenoot of bandlid selecteren op basis van de content op de harde schijf van de betreffende persoon.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!