Jeansmerk Levi’s lanceerde vorige maand zijn nieuwe Live in Levi’s-campagne, gemaakt door FCB waar het merk na een uitstapje naar Wieden+Kennedy terug keerde. AKQA werkte aan een digitaal platform dat een extra dimensie toevoegt aan de campagne: Levi’s fans van over de hele wereld kunnen via de #liveinlevis hun eigen Levi’s-ervaring laten zien.
V-commerce
Het platform, dat werd gelanceerd met een interactieve film, is de basis van het project. De film werd gedraaid in New York, Londen, Parijs, Tokyo en Shanghai samen met Monster Children. In de campagne figureren ‘echte mensen’. Bekende, zoals Sleigh Bells-zangeres Alixis Krauss, en minder bekende, zoals een Britse barbier. Kijkers kunnen doorklikken op ieder individueel verhaal waarna meer video- en fotomateriaal beschikbaar komt, maar ook productinformatie en links naar de shop.
De film is via de site www.levis.com/liveinlevis (kies US als land) te zien. Via de hashtag wordt het platform gevuld met real-life momenten van fans via Facebook, Twitter, Instagram en Weibo.
Iconen
‘Mensen die Levi’s dragen zijn altijd een inspiratie voor het merk geweest’, zegt Jennifer Sey, chief marketing officer Levi’s. ‘Deze innovatie laat ons erfgoed zien en nodigt gebruikers uit de iconische Levi’s producten te kopen die in de film naar voren worden gehaald.’
Stephen Clements, executive creative director AKQA: ‘Bijna iedereen heeft of had een spijkerbroek van Levi’s. Het merk is wereldwijd alomvertegenwoordigd en we wilden de diversiteit van stijlen vieren. Het is iets wat andere merken niet kunnen doen.’
Door middel van targeting kan Levi’s content creëren en promoten die lokaal relevant.
De 'Just don't bore them'-film, gemaakt door FCB: