Klachtenwebsite toont winnaars en verliezers

Onlangs zijn de Klacht.nl Awards uitgereikt. De winnaars zijn gekozen uit de 34 categorieën waarover in 2012 de meeste klachten gemeld zijn. De winnaars van de awards hebben binnen hun categorie het hoogste oplossingspercentage behaald in het afgelopen jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Klacht.nl is een onafhankelijke website waarop klanten klachten over bedrijven kunnen achterlaten. Bedrijven kunnen er vervolgens op reageren. Via de site zijn inmiddels bijna 70.000 klachten afgehandeld.

Van de 34 zijn er 8 in staat geweest om 100 procent van de klachten naar tevredenheid af te handelen. Om tot winnaar gekozen te kunnen worden, moet een bedrijf in een jaar tijd minimaal 50 klachten hebben ontvangen en een oplossingspercentage van minimaal 95 hebben. Opmerkelijk is dat er één categorie een winnaar is met een lager oplossingspercentage. Het betreft de categorie Overheid. Winnaar het CAK handelde volgens Klacht.nl 93 procent van de klachten naar tevredenheid af.

Verliezers worden ook bijgehouden. Het gaat dan om bedrijven met minimaal 50 klachten in een jaar tijd en een oplossingspercentage van lager dan 50. Er is in 23 categorieën een verliezer aangemerkt. Bij 16 van die bedrijven is het oplossingspercentage van klachten blijven steken op nul.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie