Klacht.nl is een onafhankelijke website waarop klanten klachten over bedrijven kunnen achterlaten. Bedrijven kunnen er vervolgens op reageren. Via de site zijn inmiddels bijna 70.000 klachten afgehandeld.
Van de 34 winnaars zijn er 8 in staat geweest om 100 procent van de klachten naar tevredenheid af te handelen. Om tot winnaar gekozen te kunnen worden, moet een bedrijf in een jaar tijd minimaal 50 klachten hebben ontvangen en een oplossingspercentage van minimaal 95 hebben. Opmerkelijk is dat er één categorie een winnaar is met een lager oplossingspercentage. Het betreft de categorie Overheid. Winnaar het CAK handelde volgens Klacht.nl 93 procent van de klachten naar tevredenheid af.
Verliezers worden ook bijgehouden. Het gaat dan om bedrijven met minimaal 50 klachten in een jaar tijd en een oplossingspercentage van lager dan 50. Er is in 23 categorieën een verliezer aangemerkt. Bij 16 van die bedrijven is het oplossingspercentage van klachten blijven steken op nul.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!