Door gastblogger Chantal Verweij
Op 7 februari organiseert de SMA het nieuwe Sales Event, waar de commercieel manager van het jaar wordt verkozen. Thema van het event wordt 'New Times'. In voorbereidende gesprekken over de invulling van het thema is vooral de rol en taakverdeling tussen marketing en sales onderwerp van discussie geweest.
Waar marketing en sales vaak in een adem wordt genoemd, is de kloof tussen de twee werelden in een bedrijf vaak immens diep. Maar in deze wereld waarin bijna ieder product of dienst een commodity is geworden, is het maken van een eenduidig onderscheid belangrijker dan ooit. Sales is ervan overtuigd dat het onderscheid door hen persoonlijk (de salespeople) wordt gemaakt. Marketing ziet zichzelf echter als de motor achter het merk.
Dat marketing en sales nog nadrukkelijker moeten samenwerken is aan beide kanten van het front wel duidelijk. Maar wie is king en wie is queen? Levert maketing aan sales de leads of is sales een van de touchpoints die vanuit marketing wordt georkestreerd? Beide waar natuurlijk, maar de crux zit hem in de keuze: who's on top? Een discussieonderwerp voor 7 februari bij het Sales Event, maar ben benieuwd naar een voorproefje hier op Molblog..
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!