Daarvoor pleit de Consumentenbond in een brief die de organisatie woensdag stuurde naar de ministers André Rouvoet (Jeugd en Gezin) en Ab Klink (Volksgezondheid). De afgelopen jaren zijn de snoepreclames al onderwerp van discussie tussen de bond en de levensmiddelenindustrie. Volgens de bond zijn de onderhandelingen over een nieuwe reclamecode nu definitief mislukt en ligt de bal weer bij de politiek.
De snoepfabrikanten hadden wel al afgesproken kinderen tot 7 jaar niet bloot te stellen aan hun reclames. Maar de bond wil een wettelijk verbod op reclame voor ongezonde producten, zoals chips, snoep, ijs en koek, gericht op kinderen tot 12 jaar.
De Consumentenbond wil dat deze beperking wordt opgenomen in de nota Overgewicht, waar het kabinet binnenkort mee komt. Rouvoet riep de fabrikanten van snoepwaren eerder op geen reclame te maken die is gericht op kinderen tot twaalf jaar (ANP).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!