Het Family Programma van Ikea bestaat 10 jaar en de woonwarenhuisketen heeft besloten dat in de VS te vieren met het uitbrengen van een limited edition kaars die de geur van de beroemde Zweedse gehaktballen verspreidt. De kaars, Huvudroll gedoopt, is ontwikkeld in samenwerking met Ogilvy en moet het aroma van jus en rundvlees dat de warenhuizen ‘siert’ bij de mensen thuisbrengen.
Store in a Box
Klanten die thuis ook de vleeselijke geur van de blauwe meubelopslaghuizen willen ervaren kunnen meespelen met de zogenoemde Ikea’s 10th Anniversary Family Sweepstakes-loterij om een van de 986 kaarsen te bemachtigen. Volgens Ikea wordt het collectors-item vervolgens naar de winnaars opgestuurd in een Store in a Box-pakket dat ook andere populaire Ikeawinkel-items bevat. Nog eens 1925 bijna-winnaars krijgen enkel de geurstok opgestuurd.
Geurende merkervaringen
Ikea is met de gehaktballenbouquet-kaars niet het eerste merk dat een winkelgeur-ervaring bij de klanten thuis wil brengen. KFC, Apple, Dunkin’ Donuts en het Van Gogh Museum gingen de keten voor.
Lees ook: ‘Samen slimmer thuis’-campagne van Ikea
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!