Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea viert jubileum met het uitbrengen van Zweedse gehaktballen-geurkaars

Het ‘unieke’ vleesbouquet moet de winkelervaring thuisbrengen bij de klanten die de kaars winnen.
Ikea viert jubileum met het uitbrengen van Zweedse gehaktballen-geurkaars
Ikea viert jubileum met het uitbrengen van Zweedse gehaktballen-geurkaars
© Ogilvy
Ikea viert jubileum met het uitbrengen van Zweedse gehaktballen-geurkaars
Ikea viert jubileum met het uitbrengen van Zweedse gehaktballen-geurkaars
© Ogilvy

Het Family Programma van Ikea bestaat 10 jaar en de woonwarenhuisketen heeft besloten dat in de VS te vieren met het uitbrengen van een limited edition kaars die de geur van de beroemde Zweedse gehaktballen verspreidt. De kaars, Huvudroll gedoopt, is ontwikkeld in samenwerking met Ogilvy en moet het aroma van jus en rundvlees dat de warenhuizen ‘siert’ bij de mensen thuisbrengen. 

related partner content for mobile comes here
Ikea viert jubileum met het uitbrengen van Zweedse gehaktballen-geurkaars
Ikea viert jubileum met het uitbrengen van Zweedse gehaktballen-geurkaars Ogilvy

Store in a Box

Klanten die thuis ook de vleeselijke geur van de blauwe meubelopslaghuizen willen ervaren kunnen meespelen met de zogenoemde Ikea’s 10th Anniversary Family Sweepstakes-loterij om een van de 986 kaarsen te bemachtigen. Volgens Ikea wordt het collectors-item vervolgens naar de winnaars opgestuurd in een Store in a Box-pakket dat ook andere populaire Ikeawinkel-items bevat. Nog eens 1925 bijna-winnaars krijgen enkel de geurstok opgestuurd.

Geurende merkervaringen

Ikea is met de gehaktballenbouquet-kaars niet het eerste merk dat een winkelgeur-ervaring bij de klanten thuis wil brengen. KFC, Apple, Dunkin’ Donuts en het Van Gogh Museum gingen de keten voor.

Lees ook: ‘Samen slimmer thuis’-campagne van Ikea

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in