Het Canadese biermerk Moson Coors heeft op een mobiele campagne op Facebook gedraaid, die getarget is op het biertype. Twee soortgelijke campagnes zijn er in gezet. De eerste campagne was alleen te zien wanneer het zonnig was en boven de 23 graden Celcius. De andere campagne werd onafhankelijk van het weertype. Door deze A/B testing was het voor het biermerk goed te zien hoe effectief een op het weer en temperatuur gerichte campagne is.
- De Weather-based advertising campagne leverde een hogere engagement. Consumenten van deze campagne klikte 89% op een andere link na de bannerclick dan consumenten van de algemene campagne. Ook het geven van een ‘comment’ was 33% hoger dan de non-weather-based campagne.
- Na calculatie bleek dat de kosten per click 67% lager waren dan de algemene campagne.
Ook in Nederland is in het verleden op weer gebaseerde campagnes ingezet. Een bekende was de KWF Zonkracht, die alleen zichtbaar was bij een bepaalde zonsterkte.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!