Het gaat stukken beter met de internetbureaus

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Nederlandse internetbureaus laten volgens bijzonder gezonde omzet -en winstcijfers zien.

Dit blijkt uit recent marktonderzoek in opdracht van , het platform waar het merendeel van de interactieve marketingbureaus bij is aangesloten.

De gemiddelde jaaromzet nam in 2005 met 20 procent toe en de bruto winst groeide zelfs 73 procent ten opzichte van 2004.

Momenteel neemt de vraag naar web development en online concepten weer toe, waardoor de internetbureaus ook in aantal werknemers sterk groeien. Jaarlijks neemt het gemiddeld aantal werknemers sinds 2003 met ruim 20 procent toe en er is sprake van een sterkere klantenportefeuille.

De Nederlandse markt voor internetbureaus in 2005 was circa 200 miljoen euro groot. Meer dan 50 procent hiervan werd gerealiseerd door de PIBN leden. Kijkend naar de markt voor IT-services in Nederland, blijkt dat interactieve bureaus zorgdragen voor bijna 8 procent van het totale marktvolume.

De verwachting is dat dit in 2006 ruim 10 procent zal zijn. De bureaus realiseren momenteel betere groeicijfers dan de IT-services markt als geheel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie