In totaal kwamen de netto bestedingen voor tv-reclame in 2013 echter wel nog uit op een daling van 3 procent met 933 miljoen euro. Dat blijkt uit het TV Jaarrapport 2013 van SPOT. 2014 verwacht SPOT af te sluiten met een groei aan tv-bestedingen van 3 tot 4 procent.
Ten opzichte van 2012 zijn de netto tv-bestedingen aan spot in 2013 gedaald met 1,7 procent van 846 miljoen euro naar 832 miljoen euro. De ontwikkeling van de netto tv-bestedingen geeft een positief beeld. In het tweede halfjaar van vorig jaar noteerde de omzet aan spot een groei van 1,2 procent en bedroeg 436 miljoen euro.
In 2013 werd ruim 101 miljoen euro aan non-spot gespendeerd. Ten opzichte van het jaar daarvoor werd hier 12,7 procent minder aan uitgegeven. Omdat non-spot advertising vaak voor een langere periode wordt vastgelegd, reageert zij minder snel op economische trends. In tijden van economische recessie concentreren adverteerders hun budgeten eerder op spot.
Netto tv-bestedingen (in miljoenen euro’s voor aftrek bureaucommissie)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!