Premium

Healthy People verwijdert nu ook kritische posts van Facebook

Sapfabrikant blijft in vlek wrijven na uitverkiezing meest misleidende product

Healthy People liet een staaltje traditionele, mislukte crisiscommunicatie zien nadat het dinsdag werd uitverkozen voor het meest misleidende product van 2016.

Het drankje Blauwe bosbes en framboos ontving het &;Gouden Windei&; van voedselwaakhond Foodwatch, omdat het sap slechts 1 procent framboos en 12 procent bosbes bevat. Bovendien zit er in het sap meer suiker dan in Coca-Cola.

Pijnlijke beelden

De crisiscommunicatie is op zijn minst opmerkelijk te noemen, zie ook de . Zo weigerde Healthy People de prijs in ontvangst te nemen, wat in het programma Radar leidde tot. Wel klaagde het op zijn dat een eerdere reactie die het op de nominaties gaf, niet was meegenomen in de uitzending.

Bedonderd

De kritiek die op het Facebook-statement van Healthy People kwam, was niet mals. Kort gezegd, mensen voelden zich bedonderd door het ‘gezonde’ sapje en namen het het merk kwalijk dat het niet eerlijk is over zijn product.

Zo was er een foto te zien waarop een boze klant het pak &;bessen-frambozensap&; leeggooide in de wc.

Kritiek? In de prullenbak

Geheel in lijn met de eerdere communicatie trekt het sappenmerk zich weinig aan van de kritiek van zijn consumenten; het verwijdert die gewoon. Op de Facebook-pagina zijn de kritische reacties weggehaald. De bovenstaande bijvoorbeeld is niet meer terug te vinden, zoals zovele.

Vooral overgebleven zijn de berichten waarin critici van het product worden weggezet als zeurpieten die het etiket beter hadden moeten lezen. Precies de boodschap die het Healthy People zo graag over het voetlicht brengt.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie