Het aandeel van G + J , onderdeel van de Bertelsmann Groep, gaat omhoog van 50 naar 75%. De oprichters van trnd blijven met 25% van de aandelen deel uitmaken van het management. Alle Europese kantoren en teams blijven onafhankelijk opereren. Het Amsterdamse trnd-team blijft onder leiding van Richard Timman werken voor de Nederlandse en Belgische markt.
Trnd afficheert zichzelf als Europees marktleider op het gebied van Collaborative Marketing. Met het opzetten van grootschalige ambassadeur programma’s, zorgt het voor de samenwerking tussen meer dan 5.5 miljoen consumenten in 19 Europese markten en merken als Procter & Gamble, Henkel, Nestlé, Philips, Samsung, SCA, L’Oréal, Beiersdorf en Unilever.
G+ J nam twee jaar geleden het eerste belang in trnd. De uitgever gaf aan dat deze participatie in lijn was met de strategie, die is gericht op uitbreiding met geïntegreerde marketingconcepten. Uitbreiding van het aandeel stelt trnd volgens een mededeling in staat om zich intensiever bezig te houden met de toekomst van marketing en verder te investeren in Europese groei.
Richard Timman, Managing Director trnd Benelux: 'Wij zijn erg trots op de intensievere samenwerking met onze partner G + J. De komende jaren investeren we in groei en willen we onze positie in de markt verder uitbouwen.'
Arne Wolter, Chief Digital Officer Gruner + Jahr: 'Met de Collaborative Marketing campagnes van trnd en hun software platform, zijn we in staat om marketeers aanvullende, effectieve kanalen te bieden. Specifieke doelgroepen kunnen direct bereikt en geactiveerd worden als co-marketeers.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!