Afgelopen jaar won hij bijna alle vakprijzen (Adverteerder van het Jaar, Nima Marketingbedrijf van het Jaar, en links en rechts nog wat). Nu oogst Frenkel Denie en stapt over naar FrieslandCampina.
Denie (39) wordt daar op 1 oktober marketing directeur ‘voor de Benelux voor alle merken behalve die van Riedel’. Officieel heet dat: consumer marketing director Benelux. Denie heeft zeven jaar bij Bavaria gewerkt en eindigt daar als global leader van Bavaria. Daarvoor zat hij ook zeven jaar bij P&G.
‘Ik ga melk afstoffen’, roept hij nu strijdbaar. In zijn eerste week gaat hij bij de boer werken om te zien hoe het product tot stand komt. Hij gaat onder andere de koeien melken, zegt hij.
Over zijn overstap zegt hij: ‘Bavaria was een gaaf bedrijf, maar ik viel voor de andere dimensie en complexiteit van FrieslandCampina. Bovendien wil ik op termijn naar Azië en de coöperatie heeft daar grote belangen. In Nederland is het toch het grootste merkenbedrijf. Ik moet de zaak activeren, zodat we ons niet langer gedragen als de marktleider.’
Vanavond organiseert Bavaria een groot afscheidsfeest voor hem. Afgelopen week had de brouwer al een echte koe op zijn parkeerplek gezet. ‘Die heb ik toen maar gemolken’, zegt Denie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!