De camera was van Olympus. De Olympus Photography Playground was een ‘pop-up’-tentoonstelling met een aantal interactieve installaties.
Mensen konden interacteren met kunstwerken en aan de slag gaan met de camera's. ‘Duik in de wereld van de kunst en fotografie, waar werkelijkheden verdwijnen als sneeuw voor de zon en nieuwe inzichten uit onverwachte hoeken opduiken.’
Het idee om een product te koppelen met een hands-on-ervaring is een geweldige manier om consumenten een merk te laten ervaren. Dit huwelijk van kunst en fotografie is een logische en was voor mij een geweldige ervaring. Om zo de creativiteit in een artistieke en speelse omgeving te stimuleren, geeft de bezoekers wat ze willen, én brengt hen in aanraking met het merk Olympus.
De markt van de consumentenelektronica is een zwaar concurrerend. Merkentrouw wordt vaak gebouwd op persoonlijke ervaring, of die van vrienden of familie, maar ook op merkbeleving.
Voor mij is Olympus altijd al slim geweest in hun associatie met artistieke en speelse fotografie. De tijd zal leren of hun autoriteit op dit gebied zal groeien, maar een ding is zeker, ik sta volgens jaar in de rij als het evenement zal terugkeren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!