De toename in de online verkoop bedraagt daarmee zo'n 10 miljoen euro extra per week.
Meer dan 1 miljoen consumenten kopen dit jaar voor het eerst hun sinterklaascadeaus via internet, laat de Thuiswinkel.org juichend weten.
Net als bij de reguliere detailhandel merken ook de webwinkels een toename in de verkoop van met name luxe artikelen.
'De verkoop van duurdere consumentenelektronica, zoals spelcomputers, LCD- en plasmaschermen, navigatiesystemen en MP3-spelers neemt deze periode aanzienlijk toe', vertelt Henri Willems, Manager Operations Dixons.
Op Marktplaats.nl wordt er nog voornamelijk naar traditionele sinterklaascadeaus gezocht. 'Vooral het ouderwetse kinderspeelgoed als Lego, Playmobil en K'nex gaat hard.
Maar ook gebruikte computergames en merkkleding kennen een hoge verkoopsnelheid', meent Oscar Diele, Marketing directeur eBay/Marktplaats.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!