Edelman Amsterdam verstevigt zijn internationale karakter en dienstenaanbod met het aantrekken van Hope Kitterman (Verenigde Staten) en Steven Heywood(Verenigd Koninkrijk).
Kitterman is aangesteld senior accountmanager in het digital team en gespecialiseerd in digitale campagnes voor consumenten- en technologiemerken. Heywood gaat aan de slag als hoofd van het energiesectorteam. Hij brengt 12 jaar ervaring in corporate, crisis- en thoughtleadershipprogramma’s met zich mee.
Fellows
Hiervoor werkte Kitterman een jaar bij Edelman in Singapore, als onderdeel van het Global Fellows Program, waar ze naar was uitgezonden namens Edelman San Francisco. Zij heeft zowel in de VS als Azië-Pacific internationale merken als Levi's, PayPal, Volkswagen en Symantec geadviseerd op het gebied van productlanceringen, digitale crisis en strategieën, partnerships en contentcreatie.
Complexe reputatiecampagnes
Heywood was drie jaar hoof corporate communicatie bij eBay in Engeland, waar hij het eerste pan-Europese thought leadershipprogramma van het bedrijf leidde en verantwoordelijk was voor de crisiscommunicatie rondom een aantal high-profile incidenten. Hij begon zijn carrière bij het ministerie van Defensie van de Britse regering en werkte vervolgens bij het persbureau van McDonald's, H+K Strategies en Weber Shandwick. In die jaren leidde hij complexe reputatiecampagnes voor klanten als ExxonMobil, EDF Energy en Statkraft.
Uitwisseling
Eerder trok Edelman Amsterdam Erica Isaacson van de vestiging in Chicago aan en Deepika Nookala uit Bangalore, India. Het 'laat zien dat Edelman als werkgever uitwisseling van expertises ondersteunt en faciliteert', aldus Anneloes Roeleveld, corporate director bij Edelman Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!