Premium

Dit zijn de 5 beste virale PR-campagnes van Europese bodem

Deze campagnes kregen een 'viral'-nomininatie bij de European Excellence Awards

De nominaties van de prestigieuze European Excellence Award 2016 zijn bekend gemaakt. Daaronder veel inspirerende PR-campagnes.

Deze 5 dingen mee naar de hoofdprijs voor beste Europese virale communicatiecampagnes.

All I Want For Christmas Is A Goat
Organisatie: ActionAid   - Bureau:  Wenderfalck

Voor kerst 2015 bracht ActionAid &;s werelds eerste kerstalbum met zingende geiten uit. Het wilde er geld mee werven om armoede in de derde wereld te bestrijden. De campagne was een succes en ging wereldwijd viral, zonder mediabudget. De campagne bereikte meer dan 700 miljoen mensen en het geworven geld steeg met 41%. Oook kregen de geitenbreiers topnoteringen op Spotify.

Love at first swipe : Knorr is looking for love on Tinder
Unilever Duitsland, Knorr

Kan smaak je helpen om liefde te vinden? Ja het kan. Maar hoe kunnen we bewijzen dat het echt werkt? Knorr borduurde voort op zijn virale hit en gebruikt nu Tinder op zoek naar mensen met dezelfde smaakvoorkeuren. De resultaten van de guerilla campagne: honderden matches en flirts, 90% positieve feedback, sociale buzz over de campagne en meer dan 3 miljoen keer bekeken in Duitsland.

Momondo - De DNA-Journey

De campagne "Momondo - het DNA Journey" is de eerste spin-off van het platform LetsOpenOurWorld.com. Het is niet alleen een campagne, het is een beweging die mensen confronteert met hun eigen bekrompenheid. In de campagne stond DNA-onderzoek centraal als instrument om de diversiteit in onszelf en tussen mensen te laten zien. Het blijkt dat er meer dingen zijn die ons binden dan ons verdelen.

Fraport
Tobi & Tron

Deze viral videocampagne voor het vliegveld in Frankfurt is een onconventionele presentatie van de diensten van de luchthaven. De eerste video toont de spectaculaire landing van een vliegtuig die morphed in een robot. In de volgende video&;s laat diezelfde robot zien welke diensten er zijn voor de miljoenen reizigers uit de hele wereld.

Fear the Walking Dead Season 2, prank video
Konektor Social

Tsjechische PR-actie voor het tweede seizoen van de populaire serie The Walking Dead! De populaire Tsjechische YouTubers FattyPillow werd gebeten door een zombie en livestreamde het op zijn Facebook-pagina. Zijn fans reageerden meteen, becommentarieerden de film, deelden die ... Alles bij elkaar was het bereik van de video groter dan de finale EURO 2016.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie