Communicatieprofessionals houden van alerte, grappige reacties van (online) woordvoerders en merken, smullen van stukken over de relatie tussen voorlichters en journalisten en houden van analyses.
Ziedaar enkele conclusies uit ons jaarlijks overzicht van meest gelezen blogs. We stelden een top-10 samen met blogs die je gelezen moet hebben:
1.
Heineken haakt speels in op jatwerk, Google knipoogt terug
Zoekmachine Google lanceerde zijn nieuwe logo. De letters werden schreefloos, en het e'tje van Google kantelde iets, net zoals dat van biermerk Heineken. Het leverde een grappig een-tweetje op tussen beide merken. Jan-Jelle van Hasselt blogde erover.
2.
NS doet bijdehand op social media: stiekem best wel grappig
De NS reageert regelmatig gevat op de vele kritiek op sociale media. Niet altijd gepast, stiekem best wel grappig
3.
Woordvoerder Rijkswaterstaat grijpt in tijdens tv-interview en maakt dubbele fout
Persvoorlichter die middenin een interview de vraagstelling ter discussie stelt terwijl de camera's lopen. Jan-Jelle van Hasselt analyseert.
4.
10 redenen waarom KLM op social media tot grote hoogte stijgt
KLM maakt naam als 'social' merk. 10 voorbeelden waarom.
5.
De sublieme reactie van Coolblue-directeur Pieter Zwart op een argwanende klant
Een meneer uit Almere vertrouwt het, voor hem blijkbaar onbekende, Coolblue absoluut niet. Hij posten een vraag op het forum van Opgelicht, en krijgt een reactie van de directeur van Coolblue…
6
Waarom ik even geen communicatiemensen (en hun bazen) meer interview
Leve de kernboodschap. Het helpt elk goed gesprek om zeep, aldus Rocco Mooij.
7.
5 PR-trends voor 2015 – goed nieuws voor bureaus
Charly Lammers van Toorenburg deed voorspellingen voor het PR-vak voor 2015. Check of ze zijn uitgekomen.
8.
Waarom de naam ‘Afdeling Communicatie' het vak niet verder helpt
Hoe kunnen we onszelf beter noemen? Organisatiefluisteraar, conversatiecoach? Ilse van Ravesteing ging op zoek naar een antwoord.
9.
12 social media posts die je niet mag missen
KLM verwikkeld in een rapbattle, levenslessen van de NS en Sesamstraat dat een verhuizing moest regelen.
10.
Dit is waarom Eva Jinek ‘ijskonijn’ wordt genoemd
Ze is bloedmooi, buitengewoon gedreven en behoorlijk intelligent. Toch is Eva Jinek weinig geliefd. Farah Nobbe op zoek naar het waarom.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!