Triodos Bank opent in zijn nieuwe campagne de jacht op algoritmen en indextrackers. De oproep die de bank doet, is om zelf de koers te bepalen, in plaats van een algoritme of index te volgen. De campagne ‘Beleggen voor mensen’ is een oproep om bewust te beleggen.
Ondoorzichtig
De rationale achter de campagne wordt verteld door Dawn-strateeg Maarten Nefkens: 'Terwijl het weer business as usual wordt nu het economisch beter gaat, wil Triodos Bank een duidelijk statement maken. De financiële wereld wordt steeds ondoorzichtiger en abstracter. Terwijl je met beleggen juist bij uitstek richting aan je geld kunt geven en echte, reële waarde kunt creëren.'
Robot-onvriendelijk
Als onderdeel van de campagne, werd een online platform ontwikkeld, dat Triodos Bank als 'meest robot-onvriendelijke website' bestempelt: beleggenvoormensen.nl. Triodos: 'Met een CAPTCHA-test die het zekere voor het onzekere neemt – en bezoekers meteen duidelijk maakt wat het verschil tussen bots en mensen is.'
Los van de commercial en de website, bestaat de campagne uit content die komende maanden aandacht vragen voor ‘Beleggen voor mensen’ en de fondsen van Triodos Bank.
Credits
Client: Triodos bank
Strategy, ideation & production: Dawn Amsterdam
Regie/Edit: Bram Schouw (Bonkers) x Rogier van der Zwaag x Ward Graumans (Dawn)
Online: Crabsalad
Music & Sounddesign: Soundcircus
TVC-productie: Bonkers
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!