De schermdichtheid in Nederland biedt nog mogelijkheden

Als we de nieuwste trend narrowcasting in instore communicatie moeten geloven, hangen binnenkort in elke winkel beeldschermen, vol met reclame, informatie en entertainment.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar hoe staat het nu werkelijk met het aantal schermen in de winkels? Barbara Oerbekke en Bram Nauta van Benelux deden onderzoek.

Uit het onderzoek blijkt dat er op dit moment in Nederland 16.700 schermen aanwezig zijn in 2880 verkooppunten.

Slechts 2,7 procent van alle winkels in Nederland is daarmee voorzien van schermen. In de detailhandel heeft telecommunicatie de hoogste schermdichtheid: 47 procent.
Dit betekent dat bijna de helft van alle telecommunicatiewinkels in Nederland voorzien is van schermen.

Eén op de vijf gemakswinkels in Nederland heeft narrowcasting systemen geïmplementeerd. Van alle supermarkten houdt slechts 2 procent zich bezig met narrowcasting, door POPAI Benelux ook wel aangeduid als Digitale Instore Media.

Het onderzoek toont ook aan dat er in verschillende branches niet of nauwelijks digitale vormen van communicatie werden aangetroffen.

POPAI noemt onder andere de DHZ-branche, alle speciaalzaken, fotowinkels, huishoudelijke artikelen, speelgoedwinkels, tuincentra en woonzaken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie