Contentmarketing: Ikea geeft samen met Hearst Magazines ‘It starts with the food’ uit

Ikea wil nieuwe pay-off ‘Aandacht maakt alles mooier’ gestalte geven met uitgave van bookazine.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Van design tot food, van de voorbereiding tot en met het toetje, alles komt aan bod in dit bookazine.’ Dat zegt de hoofdredacteur van ELLE Eten, Klaartje Scheepers, over het samen met Ikea gecreëerde printproduct ‘It starts with the food’.

Dat zogeheten ‘bookazine’, dat het midden houdt tussen een boek en een tijdschrift, is volgens de makers gedrukt in een oplage van 181.000. Het gaat naar de abonnees van ELLE Eten en ELLE Decoration. Tegelijkertijd speelt het een rol in de interne communicatie, want alle ruim 5.500 medewerkers van IKEA Nederland krijgen het thuis op de mat. Daarnaast is het verkrijgbaar bij alle Swedish Food Markets van IKEA Nederland (bij aankoop van twee producten, zolang de voorraad strekt).

Mark Ogertschnig, country communication manager IKEA Nederland zegt in een toelichting: ‘We willen we onze klanten graag verrassen met inspirerende verhalen, producten en recepten. Ook biedt het bookazine de finalisten van de IKEA Food Challenge een podium. Er is met veel passie en aandacht voor detail gewerkt aan “It starts with the food”. Dat ook de redacties van ELLE Eten en ELLE Decoration heel goed begrijpen wat we bedoelen met “Aandacht maakt alles mooier”, blijkt uit deze samenwerking. We zijn erg trots op het resultaat en hopen dat het bookazine net als onze IKEA Catalogus lang bij mensen op de tafel blijft liggen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie