Coke voert verdere verlaging suikergehalte Coca-Cola life door

Coca-Cola zet volgende stap in terugbrengen suikergehalte om ‘2020-doelstelling’ te halen.

Coca-Cola introduceert een nieuwe Coca-Cola life die 45 procent minder suiker bevat dan een Coca-Cola regular. Hiermee brengt zij de hoeveelheid suiker en calorieeën met 12 procent terug in vergelijking met de Coca-Cola life die in 2015 is gelanceerd. Het gaat om ongeveer twee gram suiker per serving van 250 ml. Volgens Coca-Cola wordt met de suikerverlaging geen concessies aan de smaak gedaan. Coca-Cola zegt met deze nieuwe generatie Coca-Cola life invulling te geven aan haar doelstelling om de hoeveelheid calorieeën in haar product nog verder terug te brengen.

15 gram suiker per 250 ml
Coca-Cola life is gezoet met een mix van suiker en stevia- extract, zoetstoffen van natuurlijke oorsprong. Een glas van 250 ml Coca-Cola life bevat voortaan 58 kcal en 15 gram suiker (eerder dus zo’n 17 gram). De nieuwe Coca-Cola life staat vanaf half april in de schappen.

2020
Coca-Cola life kwam in Nederland in 2015 op de markt en was de eerste Coca-Cola die door de toevoeging van stevia-extract 33 procent minder suiker bevatte dan ‘regular’ cola. Met wat Coca-Cola ‘de herformulering van Coca-Cola life’ noemt, wordt het suikergehalte nog verder verlaagd, zonder concessies te doen aan de smaak. Therese Noorlander, public affairs & communication director van Coca-Cola Nederland zegt in een toelichting: ‘Coca-Cola wil uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieeën per product met 10 procent verminderen ten opzichte van 2012. Dat realiseren we onder andere door meer keuze te bieden met lekkere cola-varianten met minder suiker. Deze nieuwe generatie Coca-Cola life is een mooi voorbeeld van een volgende stap naar het realiseren van ons doel in 2020.’

Keuzethema
Maart vorig jaar kondigde Coca-Cola de zogenoemde aan. Daarin werd de nadruk gelegd op de specifieke productkenmerken van verschillende soorten Coca-Cola. Doel? ‘Consumenten in staat te stellen om eenvoudig en weloverwogen te kunnen kiezen naar welke Coca-Cola hun voorkeur uitgaat.’ Met de nieuwe Coca-Cola life wordt voortgeborduurd op het keuzethema. De company: ‘Met de innovatie bieden we de consument nog meer keuze uit dranken die minder suiker en calorieeën bevatten. Zo zijn wij ons ervan bewust dat mensen willen kiezen of en hoeveel suiker zij consumeren. In Nederland biedt Coca-Cola nu 18 merken aan en van de meeste frisdranken met suiker die Coca-Cola verkoopt, is een calorievrij of een caloriearm alternatief verkrijgbaar. Bovendien zijn er verschillende verpakkingsgroottes, zodat ook op deze manier bewuste keuzes gemaakt kunnen worden over de inname van suiker en dus calorieeën.’

Flesjes en blikjes
De nieuwe Coca-Cola life is verkrijgbaar in een blikje van 330 ml, een PET-fles van 500 ml, 1L en 1,5L een multipack van zes blikjes van 330 ml.

Grootse aankondiging
Om de consument kennis te laten maken met de nieuwe generatie Coca-Cola life wordt de introductie hiervan ondersteund met een marketingcampagne met online en printreclame, sampling, winkelvloercommunicatie en een tv-commercial.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie