Coca-Cola Nederland lanceert caloriearm merk: Fïnley

Renate Gerschtanowitz is het gezicht van het nieuwe merk.

Coca-Cola Nederland komt met een alcoholvrije en caloriearme drank, gericht op volwassenen. Het frisdrankconcern zet om te beginnen zes smaken in de markt die enerzijds aanschuren tegen het domein van gezond (witte blikjes) en anderzijds tegen het domein van nachtleven en cocktails (zwarte blikjes). Dat alles onder de merknaam Fïnley.

Lees hier meer uitgebreide verslaggeving over de introductie:

 

Caloriewinst
Coca-Cola Nederland zegt: ‘Fïnley is gemaakt van vruchtensappen met uitsluitend natuurlijke aroma’s en bevat geen conserveringsmiddelen. De subtiele drank met fijne bubbels en bittere noot, is licht gezoet met onder andere stevia-extract en telt hierdoor slechts 20 calorieën per 100 ml.’ Ter vergelijking, een regular Coca-Cola bevat ruimt het dubbele aantal calorieën per 100 ml: 42. Maar aangezien de verpakking van Fïnley 250 ml bedraagt, en een blikje cola 330 ml, is de caloriewinst per serving een stuk groter: 50 calorieën versus 138,6 calorieën.

Tekst loopt door onder afbeelding

Gezicht
De Nederlandse presentatrice, model en voormalig videojockey (en ‘vrouw van’) Renate Gerschtanowitz is het gezicht van het nieuwe merk.

Belgisch drankje
Fïnley is overigens geen nieuw merk. Het werd in 2014 gelanceerd in België en Frankrijk, het werd ontwikkeld in het R&D-centrum in Anderlecht. Coca-Cola België zei bij de lancering dat het drie jaar bezig was voordat het tot de definitieve smaak van het drankje kwam.

Subtiel
Coca-Colawoordvoerder Aurélie Gerth zei toen: ‘Finley is bedoeld voor mensen van dertig jaar of ouder die op zoek zijn naar subtiele smaken.’ (Bron: VTM.be)

Dit zijn de zes smaken van Fïnley:

Witte blikjes:

  • Pompelmoes & Bloedsinaasappel
  • Citroen & Vlierbloesem
  • Sinaasappel & cranberrysmaak

Zwarte blikjes:

  • Mojito
  • Royal
  • Spritz

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie