In het Verenigd Koninkrijk is wat ophef over een nieuwe 'Choose Choice' commercial van Coca-Cola die inderdaad in wel heel wat opzichten lijkt te leunen op een vijf jaar oude film, gemaakt voor Diesel. Het Britse Marketingmagazine wijst erop dat via Twitter reacties binnenkwamen die wezen op de overeenkomsten.
Met name het gebruik van de dragende track ('Honeytrap' van We Have Band) en de snelle wisselende teksten in een kapitalen-font lijken toeval uit te sluiten. De Coke-campagne – overigens ontwikkeld door Ogilvy Amsterdam - is de een van de eerste waarin de vier verschillende varianten Coca-Cola zijn samengebracht; een marketingstrategische noviteit die in maart jl. werd aangekondigd en die voortaan in alle campagnes wordt toegepast. Honeytrap is overigens niet in Nederland te horen. In de #039;Why wait for happiness to happen to you, when it's something we can just choose to do'. - See more at: http://www.marketingonline.nl/nieuws/nederlandse-rapper-nieuwste-campagne-coca-cola#sthash.MFQbjs1h.dpuf">Nederlandse nieuwe Coca-Cola campagne rapt de opkomende Nederlandse rap-artiest HT: 'Why wait for happiness to happen to you, when it's something we can just choose to do'.
For the record: Dit is de Diesel-film, u mag het zeggen: