De actie op Facebook werd in een mum van tijd door honderden andere klanten “geliked”. Ik lees “geweldige ambassadeur” en “gouden medewerker”. Wil elke supermarkt niet juist, dat hun personeel als ambassadeur van de zaak wordt gezien? Dat maakt jouw winkel toch net anders en beter?
Dat is toch de toegevoegde waarde, die elke individuele supermarkt nodig heeft om zich te onderscheiden van de concurrentie?
Daarmee neem je een voorsprong, die de concurrentie nauwelijks nog kan “dichtlopen”.
Ik moest denken aan het YouTube filmpje van “Johnny the Bagger”.
Ook een “Charlie”, die de klanten bij de kassa helpt met het inpakken van hun boodschappen. De kassa waar Johnny hielp, was altijd het drukste. Want de klanten wilden het liefst door hem geholpen worden. Johnny was niet alleen het vriendelijkst, maar stopte in de tassen van de klanten kleine briefjes. Die had hij de avond ervoor zelf geschreven. Met daarop zijn “groet van de dag”. Hele speciale, lieve wensen! Kleine cadeautjes eigenlijk! Daar werden de klanten blij van, heel blij zelfs, zeker ook omdat ze spontaan en gemeend waren – vanuit het hart – en geen reclametrucje of een ingestudeerd een aangeleerd foefje.
Wat een ambassadeur … Dat filmpje op YouTube werd bijna 1 miljoen keer bekeken. En vertoond op congressen en seminars. Met als boodschap, dat kleine details een groot verschil kunnen maken … Maar dat wisten we toch al … of niet …
Hallo Jumbo!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!