Campagne: Coca-Cola op herhaling met Share a Coke

‘Grootser en opvallender dan vorig jaar’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De ‘Share a Coke’ campagne is terug deze zomer. Coca-Cola komt met duizenden extra namen op de Nederlandse verpakkingen.

In juli t/m september verschijnen de namen op 500ml PET-flessen van Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero.

Daarnaast zijn de blikken en andere flessen Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero gereserveerd voor familienamen en bijnamen. Denk aan mama, papa, bro, sis, gozer, lieverd en schatje.

‘De gepersonaliseerde verpakkingen waren vorig jaar een groot succes. Dit jaar willen we nog meer consumenten de mogelijkheid bieden een gepersonaliseerde Coca-Cola in handen te krijgen. Daarom hebben we het aantal namen uitgebreid van 200 naar ruim 2.500 Nederlandse voornamen, die ongeveer 90 procent van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen’, aldus Jeroen Lampe, senior brand manager Coca-Cola.

Ook vernieuwd: de mobiele Share a Coke pop-up store. Hiermee reist Coca-Cola deze zomer het land door om consumenten de kans te geven een blikje te laten personaliseren. Of een ander item, zoals een t-shirt of telefoonhoesje.

Bovendien kunnen consumenten dit jaar voor het eerst op een gepersonaliseerd glazen flesje bestellen en  naar een vriend of familie laten sturen om zo een Coca-Cola te delen.

Geïntegreerde campagne
Coca-Cola pakt verder uit met een volledig geïntegreerde campagne. Van online ondersteuning tot promoties op de winkelvloer en een nieuwe tv-commercial met ‘Bobby’ in de hoofdrol.

‘We introduceren ook een breed opgezette digitale campagne. Op is het mogelijk om een virtuele fles te creëren voor jezelf of je vrienden en gepersonaliseerde afbeeldingen te downloaden op je bureaublad of telefoon’, aldus Jeroen Lampe.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie