BVH ontving de prijs voor de geïntegreerde campagne 'Jaag president Poetin geen schrik aan' voor Amnesty International. In een TV-commercial werden Amsterdammers gevraagd om tijdens het bezoek van de Russische president aan Amsterdam, de stad één dag mensenrechtenvrij te houden.
Eerder werd de campagne onder andere bekroond tijdens de Cannes Lions 2014 met een award in de categorie 'Titanium and Integrated'. De campagne is bedacht door Maarten Bakker en Peter van Zijp:
Van de 660 inzendingen uit 22 Europese landen vielen er 168 in de prijzen. De meest prestigieuze prijs, de Grand Prix ging dit jaar naar de campagne ‘The Hornbach Hammer’ van het Berlijnse bureau Heimat. In opdracht om een icoon te creëren voor de megastore, richtte Heimat zich op de behoefte van de doe-het-zelf liefhebber. Ze maakte een campagne om een iconische hamer, dat niet alleen een symbool werd, maar ook een hype veroorzaakte in heel Duitsland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!