De samenwerking is erop gericht te komen tot richtlijnen en standaardisatie van formaten voor de advertentiemarkt enerzijds en klantvriendelijke processen voor de consumentenmarkt anderzijds. De operators die deelnemen aan deze samenwerking, KPN, T-Mobile en Vodafone hebben brancheorganisatie IAB Nederland verzocht om deze standaardisatie te faciliteren. De IAB Taskforce Mobile die dit uitvoert bestaat naast deze 3 operators uit zo’n 12 vertegenwoordigers uit de wereld van mediabureaus, exploitanten en facilitators.
De samenwerking moet leiden tot een meerwaarde voor zowel adverteerders als consumenten. Afspraken over processen voor consumenten moeten er voor zorgen dat zij niet ongevraagd en zonder hun toestemming reclameboodschappen ontvangen. ‘Dit heeft als voordeel dat de aanbiedingen daadwerkelijk aansluiten op de profielen en voorkeuren van de consument’, meldt het IAB. Marco Visser, directeur KPN Mobiel Nederland: ‘Mobile advertising is een nieuw en spannend fenomeen met nog vele hobbels. Een van die hobbels is gebrek aan uniformiteit. We zijn ervan overtuigd dat de mobiele industrie in dit kader waar mogelijk moet samenwerken om te voldoen aan de marktvraag van adverteerders om schaal en uniforme standaarden te realiseren.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!