Branche wil standaardisatie mobile advertising

Spelers in de Nederlandse mobiele markt zijn een samenwerkingsverband aangegaan om mobile advertising diensten te standaardiseren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De samenwerking is erop gericht te komen tot richtlijnen en standaardisatie van formaten voor de advertentiemarkt enerzijds en klantvriendelijke processen voor de consumentenmarkt anderzijds. De operators die deelnemen aan deze samenwerking, KPN, T-Mobile en Vodafone hebben verzocht om deze standaardisatie te faciliteren. De IAB Taskforce Mobile die dit uitvoert bestaat naast deze 3 operators uit zo’n 12 vertegenwoordigers uit de wereld van mediabureaus, exploitanten en facilitators.

De samenwerking moet leiden tot een meerwaarde voor zowel adverteerders als consumenten. Afspraken over processen voor consumenten moeten er voor zorgen dat zij niet ongevraagd en zonder hun toestemming reclameboodschappen ontvangen. ‘Dit heeft als voordeel dat de aanbiedingen daadwerkelijk aansluiten op de profielen en voorkeuren van de consument’, meldt het IAB. Marco Visser, directeur KPN Mobiel Nederland: ‘Mobile advertising is een nieuw en spannend fenomeen met nog vele hobbels. Een van die hobbels is gebrek aan uniformiteit. We zijn ervan overtuigd dat de mobiele industrie in dit kader waar mogelijk moet samenwerken om te voldoen aan de marktvraag van adverteerders om schaal en uniforme standaarden te realiseren.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie