In Noordwijk werden de Nationale Thuiswinkel Awards 2014 uitgereikt: 7 publieksprijzen en 8 vakprijzen. Voor het eerst bepaalden consumenten uit een online panel van GfK hebben wie de winnaars zijn van de Publieksprijzen XL. Deelnemende webwinkels hoefden daardoor niet meer de consument op te roepen voor het verzamelen van stemmen.
GfK voerde in opdracht van de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards het onafhankelijke consumentenonderzoek uit. Op basis hiervan kwamen in 7 hoofdcategorieën de volgende winnaars van de Publieksprijzen XL met een jaaromzet vanaf 4 miljoen euro uit de bus:
- Reizen & Vrije tijd: bol.com
- Mode: MissEtam.nl
- Levensmiddelen & Persoonlijke Verzorging: Superwinkel.nl
- Media/entertainment: bol.com
- Huis, Hobby & Cadeau: fonq.nl
- Elektronica & Telecom: Coolblue.nl
- Financiële & Persoonlijke diensten: hema.nl
Winnaars Vakprijzen 2014
Naast de Publieksprijzen XL zijn er ook 4 Vakprijzen en 5 Deelvakprijzen uitgereikt. Webwinkels worden bij deze Awards beoordeeld door een vakjury. De deelnemers aan de Deelvakprijzen zijn op basis van de GfK ShopExperience beoordeeld op de afzonderlijke stappen uit het koopproces. Hier kwamen de volgende winnaars uit voort:
- Beste Startende Webwinkel: Timberprint.nl
- Beste Mobiele Webwinkel: wehkamp.nl
- Cross Border E-commerce Award: Yoursurprise.com
De winnaars voor de Deelvakprijzen zijn:
- Copernica Online Marketing Award: Coolblue.nl
- Osudio Product Experience Award: Greetz.nl
- AfterPay Easy Buying Award: deBijenkorf.nl
- PostNL Dynamic Delivery Award: Coolblue.nl
- ContactCare Customer Centricity Award: Coolblue.nl
De webwinkel die het beste scoort op alle afzonderlijke stappen uit het koopproces en alle vijf de Deelvakprijzen heeft de titel “de Beste Webwinkel van Nederland” gewonnen. Dit werd niet voor de derde keer op rij Coolblue.nl, maar Bol.com.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!