Het is Eric Kip (44), nu nog Planning Director EMEA bij MediaCom.
Blyk geeft jongeren de mogelijkheid gratis te bellen en/of te sms'en, in ruil voor contact met een aantal betalende merken.
Het is de bedoeling dat deze merken relevante communicatie sturen aan de jongeren, omdat ze een uitgebreid profiel hebben ingevuld.
Kip is blij met zijn nieuwe baan: 'Blyk is een fantastisch concept waarvoor ik een enorme passie heb. Met dit nieuwe communicatiekanaal kunnen bedrijven een moeilijk bereikbare doelgroep straks goed en gericht bedienen.
'En we bieden de jongeren een uniek mobiel communicatieconcept. Ik heb erg veel zin om te starten en Blyk te introduceren bij de Nederlandse jongeren en adverteerders.'
Nu werkt Kip nog bij mediabureau MediaCom, waar hij verantwoordelijk is voor omzetgroei en planning output van het Europese netwerk.
In het verleden was hij ceo van mediabureau Initiative en werkte hij als marketing directeur bij Coca-Cola en had diverse marketing functies bij Danone en Sara Lee.
Blyk is in september 2007 van start gegaan in Groot-Brittannië, waar het in april dit jaar de mijlpaal van 100.000 leden passeerde. Details over de lancering in Nederland moeten nog bekend worden gemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!