Dat was de kortste briefing bij de ontwikkeling van een nieuwe verpakking voor Black Sheep Coffee; een jong Brits bedrijf, opgericht door vier vrienden die zeggen ‘enorm veel van koffie te houden’. Het merk is nieuw in de koffie-industrie en onorthodox.
Pay off van Black Sheep Coffee luidt dan ook ‘leave the herd behind’. Nederlands designbureau Cartils tekende voor de samenwerking om ervoor te zorgen dat de branding en packaging design is afgestemd op het motto. Het nieuwe ontwerp van Black Sheep Coffee is vanaf begin april verkrijgbaar op de Engelse markt. Black Sheep Coffee onderscheidt zich door het aanbieden van een unieke koffieboon, de Robusta Revival. Het feit dat de Robusta boon vaak geassocieerd werd met lage kwaliteit koffie is veranderd met de Robusta Revival koffiebonen die Black Sheep Coffee gebruikt.
Cartils: ‘Het nieuwe ontwerp van de verpakking van Black Sheep Coffee reflecteert het karakter van het merk; het is anders, uitgesproken en komt overeen met de brutale en opstandige persoonlijkheid van het Black Sheep Coffee merk. De merkpresentatie is geïnspireerd door de naam zelf. Een zwart schaap dat eigenwijs zijn tong uitsteekt terwijl hij een zonnebril draagt, wat hem rebels en cool maakt. Het spray effect van het logo daagt de status quo uit, terwijl de eenvoud van het design ervoor zorgt dat consumenten sneller aan het merk Black Sheep Coffee zullen denken.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!