Belsimpel verruilt poppetjes voor echte mensen (onder de douche)

Een witte cirkel moet 'de methode van Belsimpel' vertegenwoordigen in alle merkuitingen.

 

Telefoonverkoper Belsimpel.nl voert een rebranding door. De bedoeling van het nieuwe campagneconcept is om duidelijk te maken dat Belsimpel methodes ontwikkelt om het uitzoeken van een telefoon en abonnement makkelijker te maken.

De Belsimpel Methode
De oprichters van Belsimpel, Jeroen Doorenbos en Jeroen Elkhuizen, lichten de nieuwe campagne als volgt toe: 'In de nieuwe campagne laten we zien dat je bij Belsimpel altijd terecht kunt voor advies dat bij je past. Met De Belsimpel Methode kun je bijvoorbeeld een maximaal bedrag invullen dat je per maand kwijt wilt zijn aan de telefoon van je kind, en op basis daarvan krijg je passend advies. Onze werkwijze blijft hetzelfde, maar met de nieuwe campagne leggen we meer nadruk op wat we preciés doen.'

Dit is de eerste commercial gebaseerd op het nieuwe concept (bureau: Dawn): 

Poppetjes exit
Hiermee verdwijnen de animatiepoppetjes van Jeroen en Jeroen naar de achtergrond en zullen niet meer gebruikt worden in televisiereclames. 'Echte klanten', die in beeld worden gebracht in de nieuwe merkuitingen, moeten het merk meer emotie geven.

Telecomvragen die deze klanten hebben, worden beantwoord door gebruik te maken van De Belsimpel Methode, die in het nieuwe beeldmateriaal gesymboliseerd wordt door een witte cirkel. Met een denkbeeldige druk op de knop wordt de methode geactiveerd. 

Witte cirkel
De witte cirkel is een nieuw beeldelement dat prominent weer wordt gegeven in al het materiaal. Niet alleen in televisie- en radioreclames, maar ook op de website, social media, bedrukkingen en in de winkels. Vanaf 1 januari 2018 worden de nieuwe reclamespots uitgezonden op bijna alle Nederlandse televisie- en radiozenders.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie