De Belgische vestiging van Ogilvy heeft voor Ford vanochtend een aantal sprekende affiches geplaatst op de grotere treinstations.
De borden staat er van 20 tot 28 september en daarmee zorgen Ford en Ogilvy naar eigen zeggen voor een wereldprimeur.
Eén week lang, tijdens de piekuren, 'doet Ford mirakels' in de grootste stations. Een, op het eerste gezicht klassieke affiche met het gezicht van een man, komt plots tot leven.
Het personage knippert met de ogen, de neus gaat omhoog, een lach verschijnt... en de voorbijganger wordt toegesproken door het personage op het reclamebord, een verborgen acteur.
Deze acteur kan via onzichtbare luidsprekers, een verborgen camera en een joystick converseren met de voorbijganger van het reclamebord.
De stunt maakt deel uit van de najaarspromotiecampagne voor Ford. De opzet is om het publiek te prikkelen, reacties uit te lokken en hen te animeren en amuseren, zegt Ogilvy.
Tegelijk roept de uiting op om de nieuwste aanbiedingen van Ford te ontdekken op de site www.forddoetmirakels.be.
Op de site kun je ook de hele week lang de reacties van het publiek live observeren. Via dezelfde site kun je sprekende e-cards versturen met beelden van de campagne.
De campagne wordt ondersteund met een tv-commercial (20 september tot 8 oktober),
radiospots (20 tot 28 september), abri's en posters bij de Ford dealers.
Vorig jaar ontwikkelde Ogilvy voor de Ford Fiesta een interactieve affiche met scorebord, de zogenaamde 'Ford Fiesta flippercampagne'. Voorbijgangers konden toen deelnemen aan een wedstrijd door sms'jes te sturen.
De actie werd opgepikt door bloggers overal ter wereld.
Het aantal bezoeken aan de Ford website lag toen erg hoog en de verkoop haalde het hoogste niveau in tien maanden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!