Een BeeTagg is een tweedimensionale code die bij een redactioneel artikel of advertentie wordt geplaatst. Lezers kunnen met een camera in een mobiele telefoon de code scannen. Vervolgens wordt op de mobiele telefoon de bijbehorende internetsite geopend met aanvullende informatie in de vorm van tekst, foto’s en films.
De pilot gaat van start met drie makelaars in de provincies Friesland, Groningen en Drenthe bij advertenties in Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en de huis-aan-huisbladen van het merk Het Weekblad. Naast verschillende objecten of nieuwbouwprojecten staat een BeeTagg die door middel van scannen met de mobiele telefoon doorverwijst naar de internetsite. Hier vindt de lezer achtergrondinformatie over het betreffende object of project.
NDC start met deze pilot omdat het gebruik van breedbandinternet via de mobiele telefoon een steeds grotere vlucht neemt. Het gebruik van BeeTaggs biedt naar eigen zeggen diverse voordelen: krant en internet worden dichter bij elkaar gebracht en BeeTaggs verhogen de attentiewaarde van redactie en advertenties. Bovendien bespaart het de gebruiker het intoetsen van een tekst op het relatief kleine toetsenbord van een mobiele telefoon.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!