Met het bericht dat Havas Volvo wereldwijd verloor aan Grey Londen, verloor dochterbureau Arnold Amsterdam in één klap zijn bestaansrecht. Arnold zat sinds 2010 in Amsterdam. Eerst als onderdeel van Team Volvo, samen met Euro RSCG 4D en het Chinese Sapient Nitro. In de zomer van 2012 herlanceerde Arnold Amsterdam zichzelf als zelfstandig bureau, met Volvo als (eigen) klant en later ook kledingmerk Stüssy als klant. Nu anderhalf jaar later is de vestiging van Arnold Worldwide, dat in Boston zit, opgeheven.
In een interview eerder dit jaar stelde de toen aangestelde Amerikaanse ECD Paul Stechschulte: ‘Wij zullen voor onze “founding client” Volvo echt weer dingen moeten gaan maken, zoals Euro RSCG 4D dat eerder voor Volvo deed. Hun Life on Board-campagne http://vimeo.com/22528386 was online vernieuwend. Er is daar veel veranderd, met een nieuwe hoofdontwerper. Veranderingen in de auto-industrie duren alleen wat langer, begin 2015 zullen er nieuwe modellen worden gelanceerd.’
Zover kwam het dus niet. Volgens een inmiddels oud-medewerker is er te laat geïnvesteerd in new business. ‘Er zat een goed team, maar als je “dragende” klant wegvalt, is het einde verhaal.’ Niemand van de oude leiding, of vanuit Boston wilde verder reageren.
De laatste campagne van Arnold Worldwide in Amerika voor de Volvo XC60, ‘Rearview’.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!