Ahold Delhaize krijgt meer vorm

Hanneke Faber, commercieel directeur Ahold, gaat zich richten op e-commerce en innovatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ahold en Delhaize vorderen met hun fusieplannen, zo meldt De Telegraaf. Maandag werd bekend wie zitting nemen in de hoogste managementlaag. Drie van de vier functies zijn voor Ahold-mensen.

Hanneke Faber

Hanneke Faber, commercieel directeur, gaat zich richten op e-commerce en innovatie. Marc Croonen van Delhaize gaat zich bezig houden met duurzaamheid en communicatie.

De leden van de raad van bestuur waren al bekend. Topman Dick Boer van Ahold gaat het fusiebedrijf leiden. Frans Muller, zijn Nederlandse evenknie bij Delhaize, heeft als taak te zorgen voor de integratie van beide bedrijven.

Ahold-man Jeff Carr  wordt financieel directeur, collega Pierre Bouchut van Delhaize neemt de taak van operationeel directeur voor Europa op zich. De Telegraaf: ‘De twee operationeel verantwoordelijken in de Verenigde Staten, voor beide ondernemingen de grootste markt, behouden allebei hun functie.’

Ahold nam afgelopen zomer Ahold over, hoewel ze beide zeggen dat het een fusie is, die halverwege volgend jaar afgerond moet zijn.

VS

Door de fusie ontstaat een supermarktconcern met een omzet van meer dan 54 miljard euro. Het merendeel daarvan wordt in de VS behaald. Het hoofdkantoor komt in Nederland.

Bron: De Telegraaf

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie