Aegon is de financier van de bank, maar houdt zich op afstand. Frijters’ bank, die de werknaam ‘Bank van Morgen’ heeft gekregen, houdt kantoor in Hoofddorp en wil in de loop van 2012 naar buiten komen. Het moet een bank worden zonder fratsen, maar die wel doet wat klanten willen.
Er vinden al langere tijd co-creatie sessies plaats met potentiële klanten en deskundigen om het concept vast te stellen, maar ook de naam, positionering en marketingcampagne zijn daar onderwerp van gesprek.
De nieuwe bank zal particuliere klanten een compleet pakket diensten bieden. Dat bevestigen Frijters en Aegon tegen het FD.
‘Ik wil een consumentenbank bouwen waarin het klantbelang echt voorop staat’, zegt Frijters. ‘Bankieren kan veel gemakkelijker en transparanter gemaakt worden.’
Een woordvoerder van Aegon: ‘René Frijters wil een revolutionaire nieuwe bank starten en Aegon gelooft in dat initiatief.’
Frijters werd in 2004 Marketeer of the Year.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!