Uit de data van de 150 grootste klanten van Adver-Online, die gebruik maken van een online sollicitatieformulier, blijkt dat in 2012 het percentage bezoekers van een online sollicitatieformulier via een smartphone of tablet met maar liefst 250 procent is gestegen.
Al twee jaar is een duidelijke stijging te zien in het percentage mobiele bezoekers. In het jaar 2011 steeg het percentage mobiele bezoekers op online sollicitatieformulieren van 1,53 procent in januari, naar 6,22 procent in december. In 2012 is deze stijging doorgezet naar bijna 16 procent. Vooral de iPad wordt veelvuldig gebruikt bij het bezoeken van een online sollicitatieformulier. Van alle mobiele bezoeken, komt 51,9 procent via de iPad. Het gebruik van mobiele apparaten bij de zoektocht naar een nieuwe baan is dus vanaf begin 2011 ruim vertienvoudigd.
Vanaf juli 2012 hebben de HROffice klanten van Adver-Online tevens de mogelijkheid om mobiel solliciteren aan te bieden aan hun kandidaten om zo alle mogelijke communicatiekanalen optimaal te gebruiken. Uit deze analyse blijkt dat het percentage mobiele sollicitaties, ten opzichte van totaal aantal sollicitaties, in 6 maanden tijd is gestegen met maar liefst 265%!
#039;" title="MobileMarketingNl03?authkey=Gv1sRgCMqa5-XopKf3zQE#5846067825972790146'">
Afbeelding: Ontwikkeling van de mobiele sollicitaties ten opzichte van alle sollicitaties
Het aantal mobiele sollicitaties is volgens deze data nog ‘slechts’ 3,92% maar men verwacht dat eind 2013 het aantal mobiele sollicitaties weer zal verdubbelen, ofwel 8% van ten opzichte van alle sollicitaties.
Met dank aan Adver-Online / HROffice
Bron: Recruiting Roundtable Nederland
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!