Van Heineken zijn maar liefst vier inzendingen genomineerd voor de Beste Social Media Awards. Kijk dus niet raar op als het biermerk straks met een Award voor het Beste Merk naar huis gaat. Heineken weet regelmatig razendsnel in te haken en claimt als geen ander sportevenementen. Door de smaakvol vormgegeven posts, vaak met video, ziet alles er nog prachtig uit ook.
1. Tijdens de Olympische Spelen haakte Heineken in op het Nederlandse succes.
2. En ook tijdens het WK claimde Heineken de oranjekoorts. Hun #Twelftal was populair.
3. 3. Heineken haakt niet alleen in op alle grote evenementen, maar ook op ‘kleinere’ gebeurtenissen die het land bezig houden zoals The Dress en Bendgate.
4. Daarnaast post het biermerk mooie visuele posts.
5. Heineken reageerde slim op deze inhaker van Bavaria.
6. En dan zijn er nog de filmpjes waarom Heineken zo bekend staat, zoals deze over Koningsdag.
Ken je het verhaal van de 10 mazzelaars die vorige week nog niet wisten wat #Koningsdag was? https://t.co/HuQA5rTIUa
— Heineken NL (@Heineken_NL) 30 april 2015
7. En deze samenvatting van 2014.
Hoe in 2014 ons kleine kikkerlandje een gigantisch oranjejaar beleefde… https://t.co/s8RiqjHnBu
— Heineken NL (@Heineken_NL) 24 december 2014
8. Naast Amsterdam hebben ze ook een zwak voor Rotterdam.
Met een drone je kapsalon laten bezorgen. Rotterdam voor gevorderden! https://t.co/dB7fTdCCr2
— Heineken NL (@Heineken_NL) 3 oktober 2014
9. En Heineken pakte uit op Valentijnsdag.
Voor een legendarische Valentijn heb je soms aan één vliegtuigje genoeg… https://t.co/YwWuVDxXC7
— Heineken NL (@Heineken_NL) 17 februari 2015
10. Intussen blijven ze ook nog doen waar ze zo goed in zijn: bier verkopen.
Stemmen op Heineken? Dat kan hier!
Over De Beste Social Media
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op de Beste Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Dirkje Schobben.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!