Overslaan en naar de inhoud gaan

Filling Pieces viert Keti Koti met limited edition t-shirt

Het merk doneert de opbrengst aan Surinaamse initiatieven.
Het Unity for Suriname voetbalshirt, samen met de speciaal ontworpen speld, is uitgebracht op Keti Koti en is alleen op 1 juli verkrijgbaar.
Het Unity for Suriname voetbalshirt, samen met de speciaal ontworpen speld, is uitgebracht op Keti Koti en is alleen op 1 juli verkrijgbaar.

Het Amsterdamse kledingmerk Filling Pieces viert Keti Koti met de lancering van een limited edition voetbalshirt en kledingspeld onder de noemer Unity for Surinam. In het project zamelt het modemerk geld in voor drie Surinaamse initiatieven: Youth Empowerment Suriname, The Black Archives en Covid relief fund Surinam (SU4SU). Filling Pieces is sterk verbonden met de voormalige Nederlandse kolonie Suriname door oprichter en creative director Guillaume Philibert als zoon van Surinaamse ouders.

related partner content for mobile comes here

Voor de campagne nodigde Filling Pieces meer dan 30 vrienden en familieleden, talenten van Surinaamse afkomst van alle leeftijden werkend in verschillende sectoren, uit om de schoonheid, diversiteit en dapperheid van de Surinaamse diaspora te laten zien en de Nederlandse Surinaamse gemeenschap te vieren. Bekende namen in de campagne zijn onder andere tv-presentator Defano Holwijn, zangeres Safa Liron en Latanya Alberto, DJ Jarreau Vandal en comedian Roué Verveer. De campagne is gemaakt door een volledig Surinaams creatief team, met fotografie van Ashley Röttjers en video-interviews gemaakt door Steven Elbers.

filling pieces t-shirt handshake

Nationale feestdag

Het Unity for Suriname voetbalshirt, samen met de speciaal ontworpen speld, is uitgebracht op Keti Koti en is alleen op 1 juli verkrijgbaar via de site van Filling Pieces.

Keti Koti (betekenis ‘Gebroken kettingen’ in Sranantongo) is de jaarlijkse viering en herdenking van de afschaffing van de slavernij in Suriname en de Nederlandse Antillen. Recent deden de burgemeesters van de vier grote steden een oproep aan het demissionaire kabinet om van Keti Koti een nationale feestdag te maken. Radiozender FunX begon een burgerinitiatief en zamelde ruim 50.000 handtekeningen in.

Uit een peiling onder bedrijven door Nu.nl blijkt dat bedrijven nog niet echt warmlopen om medewerkers een dag vrij te geven op Keti Koti. Toch neemt het aantal bedrijven dat dit wel doet ieder jaar toe; bij bedrijven als Tony’s Chocolonely, Lush, Vandejong en ook Filling Pieces is 1 juli een officiële vrije dag.

Goede doelen

De vier goede doelen zetten zich in voor het belang van Surinaamse jongeren om de cultuur te bewaren en te bewaken en bij te dragen aan een positief zelfbeeld voor alle Surinamers en mensen met een Surinaamse afkomst. Het voetbalshirt staat voor de gemeenschappelijke support van de community en laat zien dat iedereen, ondanks alles, nog steeds met elkaar verbonden is. Daarnaast zamelt SU4SU geldt in voor de gezondheidssector in Suriname omdat het land ernstig getroffen is door het coronavirus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in