Overslaan en naar de inhoud gaan

CNNCT: nieuw bureau voor inclusieve branding

'Ondanks goede intenties van de bureauwereld ontbreekt het aan knowhow om een oprechte verbinding te maken.'
CNNCT
CNNCT

Jasper Kersten en Winnie Roseval zijn CNNCT begonnen: een nieuw bureau voor inclusieve branding met als missie om merken te begeleiden bij 'het maken van een oprechte verbinding met diverse doelgroepen'.

Kersten heeft een marketingachtergrond aan zowel klant- als bureauzijde en Roseval is onderzoeker en consultant op het gebied van diversiteit en inclusie.

related partner content for mobile comes here

'De marketing- en reclamesector worstelt met diversiteit en inclusie', zegt Kersten. 'Inmiddels heeft 25 procent van alle Nederlanders een migratieachtergrond en er staat veel druk op merken om deze diverse doelgroepen aan zich te binden. Alleen zien we deze diversiteit nog niet terug binnen de meeste marketingorganisaties en de bureaus die hen bedienen. Ondanks goede intenties ontbreekt het aan knowhow om een oprechte verbinding te maken.' 

Roseval: 'De beelden die wij te zien krijgen in de media zijn nog steeds een gebrekkige of zelfs verkeerde representatie van onze samenleving. Bij pogingen, van vaak homogene groepen makers of marketeers, doelgroepen te representeren die niet tot ‘de norm’ behoren, worden regelmatig blunders gemaakt met grote schade voor mensen en merken als gevolg.'

CNNCT - gevestigd in Rotterdam - heeft daarom het Inclusive Branding Traject ontwikkeld. 'We zien de oplossingen op dit moment vooral aan het eind van het traject: in de casting. Een oppervlakkige en niet authentieke oplossing, waar makkelijk doorheen wordt geprikt. Hier willen wij als bureau verandering in brengen. Vandaar ook de naam CNNCT.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in