Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekmarketing in tijden van oorlog

In de wereld van betaalde zoektermen is andermans slecht nieuws goed voor je business.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Google verbiedt niet langer om zoektermen van concurrenten te kopen. Gevolg: via goed gekozen betaalde zoektermen kaapt menigeen in deze crisistijd klanten weg van noodlijdende concurrenten.
Zij informeren doorklikkers kort over de stand van zaken bij de concurrent - en loodsen ze dan door naar de eigen website voor een alternatief.

related partner content for mobile comes here

Ook productlanceringen zijn een prima moment om creatief aan de haal te gaan met andermans zoektermen. Wie bijvoorbeeld op Nokia-Nserie-modellen zoekt, komt vaak terecht bij concurrenten die de mobieltjes niet verkopen.

De kracht van zoekmarketing is dat het zo’n snel medium is. Stuit je ’s ochtends op slecht nieuws over een concurrent, dan kun je al binnen een paar uur een zoekmarketingcampagne online hebben die er gewiekst op inhaakt. Sla wel snel toe, voordat iedereen het doet en de prijzen van zoektermen stijgen.

Bron: Marketing Direct

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in