Overslaan en naar de inhoud gaan

Xavier van Leeuwe spreker op Big Data Seminar

Hoe NRC waardevolle klantrelaties bouwt met data en empathie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Xavier van Leeuwe is al zeven jaar directeur data en marketing bij NRC. Daarvoor werkte hij bij de Volkskrant, De Telegraaf en de Verenigde Naties.

related partner content for mobile comes here

Van Leeuwe laat op het Big Data Seminar van Adfo Groep zien hoe de krant aantal nieuwe klanten liet verdubbelen, nadat zij een klantgerichte cultuur hadden gemaakt die leunt op inzichten uit harde data. Zijn standpunt echter: voor het versterken van klantrelaties heb je ‘big data’ vaak helemaal niet nodig.

Samen met Matthijs van de Peppel schreef hij hier het boek ‘De Relatie Economie’ over.

Data-analyse kan een bedrijf veel opleveren, aldus Van Leeuwe. Het einddoel ervan – beter klantcontact en bouwen aan langlopende relaties – moet wel centraal blijven staan. Vaak blijkt dat je daarvoor niet eens ‘big data’ nodig hebt, maar juist slim moet werken met de data die je al verzamelt.

Lees het hele interview dat Van Leeuwe een tijdje terug gaf op Adformatie.nl http://www.adformatie.nl/achtergrond/hoe-nrc-stopte-met-proefabonnementen-en-toch-het-aantal-klanten-wist-te-verhogen

Het Big Data Seminar wordt georganiseerd in Utrecht, op 10 oktober aanstaande, Andere sprekers zijn ondere andere Paul Postma (PPMC consultancy), Philippe Baecke (Vlerick Business School) en Sabina Wouda (Randstad).

Bekijk hier het volledige programma en schrijf je in!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in